Rene WolfUSA
03.01.2007

Google

Spring Break!
Wat gaat de tijd toch hard! Ik kan het allemaal niet bijhouden op deze website. De foto's lopen nog een beetje achter bij de verhaaltjes, maar .. het komt er allemaal aan.

Spring Break

Spring Break, alweer een week geleden afgelopen, was geweldig!
Zoveel gezien en gedaan. We hebben uiteindelijk ongeveer 4600km gereden, maar .. zo voelde het helemaal niet. We zijn wel flink afgeweken van de oorspronkelijke plannen.

Washington D.C.

De eerste pitstop was in Washington D.C., waar erg veel te zien was. Echt gezellig is de stad niet en er hangt een aparte sfeer, heel anders dan in bijv. Boston. We waren er maar anderhalve dag wat eigenlijk niet genoeg is als je echt alles wil zien. Vooral als je wat musea wil bekijken, heb je meer tijd nodig.
In Washington D.C. hebben we 2 dagen geslapen in een hostel, midden in het centrum. Normaal vind je me niet zo snel in zo'n type hotel, maar .. ach .. dit was ook weer een ervaring. Met 8 man op een kamer en een erg slecht en klein ontbijt. Vooral de grote African-American (als je 'black' zegt dan discrimineer je in dit land) was een ervaring! Nog nooit iemand zo hard horen snurken. Vrijwel niet geslapen dus, die nacht...
We hebben ook samen gekookt in de gezamenlijke keuken, erg veel foood en erg goedkoop!
Op dag twee hebben we zelfs Bush aan zien komen met zijn helikoptertje, die landde voor the White House. Helaas werden we door politie op grote afstand gehouden, waardoor we alleen veel mensen en de helikopter van de verkeerde kant zagen. Maar .. wat een toeval!
Na Washington D.C. zijn we doorgegaan naar Kitty Hawk.

Kitty Hawk

Kitty Hawk is het eerste plaatsje op het langgerekte eiland in de zee (zie link in vorige weblog). We kwamen daar rond 6pm aan, en zijn maar meteen op zoek gegaan naar een hotel. Het eerste hotel dat we vonden was like heaven in vergelijking met het hostel in Washington D.C.. Erg goed betaalbaar, erg lekker ontbijt, en een erg mooie en nieuwe kamer. Erg lekker gegeten in een restaurant en lekker geslapen. De volgende dag vervolgden we onze reis richting zuiden over de verschillende eilanden. Erg mooi, lekker weer, en veel te zien. Om van de eilanden weer op het vaste land te komen moesten we 2 pontjes nemen. De eerste was 40 minuten, de tweede 2,5 uur. Helaas werd het weer na een half uur op het tweede pontje wat minder. Bewolkt, kouder, winderig. Geen goed weer dus om te stoppen in Myrtle Beach, dus reden we door .. en door .. en door.

Geen Charlestown

In Charlestown gingen we op zoek naar een hotel .. maar .. we namen een (achteraf) verkeerde beslissing: doorrijden tot iets voorbij Charlestown om daar een goedkoper hotel te nemen. Helaas, na Charlestown was er geen hotel meer te vinden. Na uren rijden, inmiddels al een heel eind richting Savannah, vonden we rond 1am iets. Iedereen was moe, en toe aan een bed. Een niet heel goed hotel dus. Aangezien we niet via de highway zijn gegaan, hadden we die dag wel erg veel van het 'echte' Amerika gezien. De kleine weggetjes, dorpjes, enz enz. Erg leuk dus! We hadden inmiddels ook besloten ons plan om te gooien, en door te rijden naar Florida: Daytona Beach!

Daytona Beach

De volgende dag vervolgden we onze reis naar het warme zuiden. Het begon met kou (ongeveer 5 graadjes), regen en wind maar het werd per mile beter en warmer. Na drie uur rijden was het al tussen de 25 en 30 graden en reden we tussen de palmbomen. Vlak voor Daytone Beach vonden we Buck's Gun Rack, een winkeltje met een paar geweertjes en pistooltjes enzo... Voor 130 dollar heb je een prima pistooltje, maar we konden helaas niets kopen omdat je een Amerikaanse ID moet hebben. DAMN! Geen sniperriffle dus!

Aangekomen in Daytone Beach gingen we direct opzoek naar een hotel. Het eerste hotel dat we vonden was relatief goed betaalbaar en bevond zich aan het strand! We kozen voor de iets duurdere kamer met uitzicht over zee! Hoppa! Als je het doet dan doe je het goed! Na het uitpakken van de auto en het inspecteren van de kamer (was oké), zijn we meteen het strand opgegaan voor een strandwandeling.
Daytona Beach is denk ik vergelijkbaar met Lloret del Mar in Spanje, feesten, party's, drank, enz. Is weer eens wat anders! Eten in het restaurant aan DE grote weg van Daytone Beach was een hele belevenis. Pick-up trucks volgeladen met vrouwen die (dronken?) uit het raam hingen en schreeuwden (of meezongen met muziek?), en vooral veel hele dure wagens, limo's en allerlei rare dingen kwamen langs. Vervolgens zijn we terug naar het hotel gegaan om ons gereed te maken voor het nachtleven: een beach-party niet ver van ons hotel. Een typisch Amerikaans feestje, met schaars geklede vrouwen dansend op het podium, veel R&B muziek en .. op het strand.
De volgende dag werd een dag op het strand. Natuurlijk waren we hier niet helemaal op voorbereid .. geen handdoeken en .. vooral geen zonnebrand crème! Flink verbrand dus .. met blaren op mijn schouders. 's Avonds moesten we helaas alweer beginnen aan de terugrit. Rond 11pm gingen we opzoek naar een hotel.

Petersburg & Philadelphia

De volgende dag werd er weer veel gereden. We besloten een pitstop te maken in Petersburg. Een niet heel bijzonder plaatsje, met een niet heel bijzonder 'National Battlefield', een soort park waar we met de auto doorheen konden rijden. Maar het was wel ff een goede afwisseling voor al het rijden op de highway.
De volgende stop was een hotel vlak voor Philadelphia; de Knights Inn: betaalbaar en slaapbaar.
De dag erna was het tijd voor onze laatste stop: Philadelphia. Een leuke stad, hoewel er hooguit een paar bekende bezienswaardigheden waren. Vanwege de blaren op mijn schouders (hoezo verbrandt?) deed elke beweging pijn en was ik het om 4pm helemaal zat en ben ik terug naar de auto gegaan. Rond 6pm verlieten we Philadelphia, en begonnen we aan onze laatste kilometers richting Boston waar we om 3am aankwamen.

Verhuizen en nieuwe gastgezin

We brachten eerst Mika en Yasu naar mijn inmiddels ex-gastgezin. Vervolgens gingen ik en Michael verder richting CityDorm waar Michael woont, om zijn spullen terug te brengen, en de koffer die ik tijdelijk bij hem had opgeslagen op te halen. Daarna zijn we met de auto en al mijn zooi richting mijn nieuwe gastgezin gegaan, waar we ongeveer om 6am waren. Aangezien niemand natuurlijk wakker was heb ik alles voor de deur gezet, om vervolgens de auto terug te brengen. Daarna weer teruggegaan naar de CityDorm voor een ontbijt, maar .. ik had op zich meer behoefte aan een bed. Rond 8am besloot ik maar richting mijn nieuwe gastgezin te gaan.
Het was een erg rare situatie, om na een week vakantie terug te komen in een nieuw gastgezin. Ik was moe, nog steeds verbrand, een tas vol vuile was, en had zin in een douche.

Gastgezin nr3!

Gelukkig is dit gastgezin erg warm en gezellig. Je voelt je hier echt helemaal welkom. Maar goed .. volgende keer vertel ik meer over mijn huidige gastgezin!
03.04.2006 06:00 6 comments

renewolf.nl RSS renewolf.nl v4.0 | Copyright © 2005 - 2018 René Wolf :: CLIQworx webdesign :: Powered by Yourhosting